maanantai 10. huhtikuuta 2017

Asiakaspalvelua kielimuurin harjalla

Näin on ensimmäinen työviikko saatu taputeltua, ja vieläpä suhteellisen kunniakkaasti läpi.
Ensimmäiset päivät meni pääasiassa kahvien nimiä ja valmistusprosesseja haltuun ottaessa ja talon tapojen opettelussa. Vajavaisesta saksankielentaidostani johtuen on saanut vasta muutamat tilaukset vastaanotettua heidän omalla äidinkielellään.
Englantia paremmin taitavat kyselevät sitten enemmän ja olemme vertailleet maidemme kulttuurillisia ja lainsäädännöllisiä eroja.
Työilmapiirissä ei juuri ole parannettavaa, vaan huumori on aina läsnä ja niin henkilökunta, kuin asiakkaatkin viihtyvät siellä.
Paikkahan on suhteellisen iso ja suosittu, niin kiirettä välillä pitää, mutta silloinhan hommiin pääsee paremmin kiinni ja aikakin kuluu tehokkaasti.
Kunhan tässä saa vähän paremmin kieltä haltuun niin pystyy paremmin ottamaan vastuuta pöydistä ja lunastamaan paikkaansa muunakin kuin "lisäkäsinä."
Tulevaa pääsiäisviikkoa mielenkiinnolla odottaen.

-Oskari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamat kyydissä on, etupenkin paikasta riitaa..

.. ei sentään. Kyllä näitten kuuden viikon jälkeenki lähdetään ihan sovussa varmoin askelin kotia kohti. Wienissä varsinkin olisi viihtynyt ...